Alkohol je pro tělo přínosný


Vydáno: 05.02.2012 10:59 , Autor: ČTK

Mnoho studií zjistilo spojitost mezi přiměřenou konzumací alkoholu a prodloužením života. Některé z nich pak našly důkazy, že víno má příznivější vliv než jiné alkoholické nápoje, napsal list The International Herald Tribune.

související témata: Alkohol, alkoholismus

Lékárna PPZdraví - článek

pivo.jpgNyní ale analýza zveřejněná v lednovém vydání časopisu The Journal of Studies on Alcohol and Drugs naznačuje, že pivo a jiné druhy alkoholu mohou být při prodloužení života neméně účinné. Víno podle vědců vychází ze studií lépe jen proto, že je přirozenou volbou lidí všeobecně vedoucích zdravější život.

Vědci studovali 802 mužů a žen ve věku 55 až 65 let. Z nich 281 bylo v kategorii slabých konzumentů vína, kteří méně než třetinu vypitého alkoholu přijali v podobě tohoto nápoje, dalších 176 byli naopak převážnými konzumenty vína a zbylých 345 tvořili abstinenti. Ti, kdo alkohol pili, měli jeden nebo dva alkoholické nápoje denně a vědci je sledovali po dobu 20 let.

Pijáci vína žili déle než abstinenti; ti, kdo dávali přednost vínu, přežili abstinenty o víc než ti, kdo dávali přednost jiným alkoholickým nápojům. Ale v porovnání s pijáky vína do skupiny těch, kdo raději sáhli po sklence jiného alkoholu, nejčastěji patřili starší muži, kteří byli méně fyzicky aktivní, kuřáci a příslušníci nižších sociálně-ekonomických tříd. Po zapracování těchto faktorů rozdíl mezi umírněnými pijáky vína a jiných alkoholických nápojů zmizel.

Podle hlavního autora studie, psychologa Texaské univerzity Charlese Holahana, tak může být umírněná konzumace alkoholu pro starší lidi přínosná bez ohledu na to, o jaký nápoj jde.

Zdroj: ČTK
 

Průměrné hodnocení 82%
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5
Hodnotilo 82 čtenářů.
Ohodnoťte článek
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5

Medispot doporučuje

Další články na podobné téma

Napište svůj názor

Poslední příspěvky:
21.2.2012 17:28:47 -
takové knedlo,zelo,vepřo a k tomu pivko...
radka5
6.2.2012 10:11:32 alkohol
MUSÍM SOUHLASIT ŽE SKLENIČKA DOBRÉHO PIVA PO JÍDLE NA TRÁVENÍ ČI 2DC VÍNEČKA PŘED SPANÍM NIKOMU...
Zdenka
5.2.2012 13:55:34 alkohol jako lék
Ano v malé míře pomáhá,sklenička piva je nadupaná vitamíny a pomáhá trávit tuky,flavoidy ve sklence...
Bábina
5.2.2012 12:51:07 lidé
s nízkým tlakem někdy si vezmou na lačno malou štamprličku slivovice, či něčeho podobného. Prý...
kmotra
5.1.2012 13:51:17 -
Opravdu, ale jen velmi umírněná konzumace alkoholu.
Bobina
Vstup do diskuse
Novinky





Odeslat
Přihlášení
Testování
zdravy zivotni styl

Provozováno na publikačním systému nxCMS | Vyrobil: nexum Trilog