S rakovinou prsu může souviset i pití malého množství alkoholu


Vydáno: 04.11.2011 12:00 , Autor: ČTK

Riziko onemocnění rakoviny prsu zvyšuje konzumace i tak malého množství alkoholu, jako je tři až šest skleniček vína týdně. Tvrdí to autoři nové studie, která byla publikovaná v odborném časopise Journal of the American Medical Association.

související témata: Ženy | Rakovina prsu | Alkohol, alkoholismus | Onkologická onemocnění

Lékárna PPZdraví - článek

party.jpgJejí autoři sledovali téměř 106.000 lidí po dobu 28 let a vypočítali, že i malé množství alkoholu zvyšuje riziko rakoviny prsu o 15 procent.

Souvislost mezi tímto onemocněním a alkoholem prokázaly i dřívější výzkumy, tento se ale zaměřil výhradně na množství alkoholu, které se považuje za zanedbatelné.

Ze studie vyplývá, že ze skupiny 100.000 žen, které alkohol nepily vůbec, jich rakovinou prsu onemocnělo 281, ve skupině, která konzumovala mezi třemi a šesti sklenkami týdně, už to bylo 333 nemocných. Ve skupině konzumentek 19 a více skleniček pak onemocnělo 413 žen.

Členka výzkumného týmu Wendy Chenová řekla, že mechanismus toho, jak přesně alkohol k onemocnění přispívá, není jasný. "Jedním z možných vysvětlení je, že alkohol má vliv na hladinu cirkulujícího estrogenu," prohlásila.

Sarah Williamsová z britského pracoviště zabývajícího se výzkumem rakoviny považuje studii za příspěvek k už známému zjištění o souvislosti rizika rakoviny prsu s alkoholem. "Omezením konzumace alkoholu lze snížit toto riziko a zároveň si udržet zdravou váhu a fyzickou aktivitu. Zdravý životní styl sice není zárukou, že člověk rakovinou neonemocní, ale je příspěvkem na misku vah v náš prospěch," řekla.

Zdroj: ČTK

Redakce doporučuje:

Česká pojišťovna ZDRAVÍ a.s. nabízí ženám od 15 do 65 let pojištění závažných gynekologických onemocnění Lady Plus. Pro pobyt v nemocnici využijte připojištění České pojišťovny zdraví. Podrobnosti najdete na tomto odkazu: Denní podpora ve výši regulačního poplatku při pobytu v nemocnici.

logo-cpz-jpg.jpg


 

Průměrné hodnocení 77%
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5
Hodnotilo 43 čtenářů.
Ohodnoťte článek
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5

Medispot doporučuje

Další články na podobné téma

Napište svůj názor

Poslední příspěvky:
5.11.2011 9:30:20 -
mě se to nezdá
radka5
4.11.2011 19:06:01 Re:Rakovina prsu a alkohol
Jsem stejného názoru.Těch faktorů co může vyvolat zhoubné bujení je neskutečné množství.
Jarmila
4.11.2011 14:53:51 Re: Rakovina prsu a alkohol.
Tak to jste napsala přesně.
kmotra
4.11.2011 14:17:53 Re: Rakovina prsu a alkohol.
Taky si myslím, že to tak je.
Bobina
4.11.2011 12:55:29 Rakovina prsu a alkohol.
Tak tady bych nedala ani jednu hvězdičku.Jsme parta žen,které tím prošly a všem nám prso vzali.A...
Bábina
Vstup do diskuse
Novinky





Odeslat
Přihlášení
Testování
zdravy zivotni styl

Provozováno na publikačním systému nxCMS | Vyrobil: nexum Trilog