Mírné pití alkoholu ve stáří snižuje hrozbu demence


Vydáno: 31.12.2010 07:20

Vyplývá to z výsledků výzkumu australských badatelů, které zveřejnil American Journal of Geriatric Psychiatry.

související témata: Alkohol, alkoholismus | Demence | Od 55 let | Alzheimerova choroba | Duševní zdraví | Gerontologie

Lékárna PPZdraví - článek
vino.jpgTým z Centra pro mentální zdraví při Australské národní univerzitě prováděl několik studií, do nichž bylo zahrnuto kolem 10.000 lidí.

"Zjistili jsme, že mezi lidmi, kteří popíjeli malé až mírné množství alkoholu, je o 28 procent menší pravděpodobnost vývinu Alzheimerovy choroby než u abstinentů, o 25 procent nižší možnost vzniku vaskulární demence a o 26 procent menší riziko výskytu jakékoliv demence," upozornila doktorka Kaarin Ansteyová.

Vědci ale zatím nevědí, proč může mírné požívání alkoholu nebezpečí demence snížit. Možná je to způsobeno tím, že alkohol má ochranný efekt při snižování zánětlivých a srdečních nemocí. Dalším faktorem je snad i přínos společenských kontaktů, s nimiž je pití alkoholu spojováno.

Badatelé také zjistili, že spojení mezi pitím a demencí se neliší podle pohlaví, nezabývali se však druhem konzumovaného alkoholu ani tím, jestli zjištěné skutečnosti platí i pro konzumaci alkoholu v mladém věku.

Zdroj: ČTK
Průměrné hodnocení 75%
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5
Hodnotilo 302 čtenářů.
Ohodnoťte článek
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5

Medispot doporučuje

Další články na podobné téma

Napište svůj názor

Poslední příspěvky:
19.7.2011 0:02:25 Množství
Co to přesně znamená? ;o) Každý si pod tím může představit něco jiného. :-)))
MichelePrg
24.1.2011 7:25:12 alkohol
všetko s mierou ...
bramborka
9.1.2011 22:07:01 dvě deci červeného
Dvě deci, kvalitního červeného vína, to si rád dám. Doufám, že mě to pomůže, ale moc tomu něvěřím,...
santora
3.1.2011 18:12:09 -
i když sem-tam ta sklenička je určitě k užitku
Adamko
3.1.2011 18:11:21 -
mnozí si aspoň tu skleničku zdůvodní
Adamko
3.1.2011 18:10:38 výzkum
je to zajímavý
Adamko
1.1.2011 16:45:25 snížení hrozby demence
Tak to už abych začala pít :-)
vopis
31.12.2010 17:45:32 .
nic se nemá přehánět..
MAGDA ŽERAVOVÁ
31.12.2010 17:09:46 ...
no alespon si s manzelem budem rozumet on bude taky dement ale z opacneho duvodu:o))))))
Nenulda
31.12.2010 17:08:46 ...
tak to aj budu taky dementni kdyz nepiju vubec
Nenulda
Vstup do diskuse
Novinky





Odeslat
Přihlášení
Testování
zdravy zivotni styl

Provozováno na publikačním systému nxCMS | Vyrobil: nexum Trilog