- A
Nemoci od písmene "A"
- B
Nemoci od písmene "B"
- C
Nemoci od písmene "C"
- D
Nemoci od písmene "D"
- E
Nemoci od písmene "E"
- F
Nemoci od písmene "F"
- G
Nemoci od písmene "G"
- H
Nemoci od písmene "H"
- CH
Nemoci od písmene "CH"
- I
Nemoci od písmene "I"
- J
Nemoci od písmene "J"
- K
Nemoci od písmene "K"
- L
Nemoci od písmene "L"
- M
Nemoci od písmene "M"
- N
Nemoci od písmene "N"
- O
Nemoci od písmene "O"
- P
Nemoci od písmene "P"
- Q
Nemoci od písmene "Q"
- R
Nemoci od písmene "R"
- S
Nemoci od písmene "S"
- T
Nemoci od písmene "T"
- U
Nemoci od písmene "U"
- V
Nemoci od písmene "V"
- W
Nemoci od písmene "W"
- X
Nemoci od písmene "X"
- Y
Nemoci od písmene "Y"
- Z
Nemoci od písmene "Z"
Zdravá strava by mohla přibrzdit Alzheimerovu chorobu
Vydáno: 08.01.2012 07:54
, Autor: ČTK
Zdravá strava by podle vědců mohla u nemocného přibrzdit Alzheimerovu chorobu.
související témata:
Zdravá výživa
|
Od 55 let
|
Alzheimerova choroba
|
Duševní zdraví
|
Gerontologie
Jídlo bohaté na vitamíny a ryby chrání mozek před stárnutím, naopak nekvalitní jídlo má opačný efekt. U starších lidí s vyššími hodnotami vitamínů a omega-3 mastných kyselin v krvi pozorovali neurologové méně případů zhoršení mozkových funkcí a lepší mentální výkony. Trans tuky, které se nacházejí v pokrmech z rychlého občerstvení, vědci spojili s horšími výsledky neurologických testů, které jsou typické pro Alzheimerovu chorobu.
Britská lékařská charita v této souvislosti vyzvala k intenzivnější práci na nových poznatcích v oblasti stravy a demence. Jako nejlepší prevenci neurologických onemocnění označila vyváženou stravu bohatou na zeleninu a ovoce, pravidelnou fyzickou aktivitu, vyvarování se kouření a pravidelné kontroly hladiny cholesterolu a krevního tlaku u lékaře.
Vědci se při zkoumání Alzheimerovy choroby zaměřili spíš na krevní rozbory než na složení jídelníčku jednotlivých lidí. Prověřili krevní vzorky 104 zdravých lidí ve věku asi 87 let, u nichž bylo zaznamenáno jen minimální nebezpečí Alzheimerovy choroby. Ti z nich, kteří měli v krvi více vitamínu B, C, D a E lépe prospívali v testech paměti a myšlení. Lidé s vyšší hladinou omega-3 mastných kyselin byli podobně úspěšní. Nejhůře dopadli lidé s vysokými hodnotami trans tuků v krvi, které pocházejí z pokrmů z rychlého občerstvení, dále z koláčů, sušenek a také ze smažených jídel.
Vědci z Institutu pro zdraví a vědu Oregonské univerzity, Portlandského zdravotnického centra a Oregonské státní univerzity pak provedli skenování mozku 42 účastníků studie. Ten ukázal, že zdravě se stravující lidé měli větší objem mozku, než ti s vyšší hladinou trans tuků v krvi.
Jak poznamenal autor studie Gene Bowman z Oregonské státní univerzity, výsledky je ještě třeba ověřit, nicméně předpoklad, že by bylo možné ovlivnit objem mozku pouze správnou stravou, je převratný.
Alzheimerova choroba je jedním z nejčastějších důvodů demence. Mezi symptomy onemocnění patří ztráta paměti, změny nálady, problémy s komunikací a myšlením. Žádný z těchto faktorů nebyl určen jako jediný způsobující onemocnění. Jedná se o jejich kombinaci ve spojení s věkem, genetickými předpoklady, životním prostředím, životním stylem a celkovým zdravím, připomněla BBC.
Zdroj: ČTK
Marcela doporučuje
Pestrá, vyvážená strava a zdravý životní styl jsou důležité. Přesto doporučuji vyzkoušet doplněk stravy Centrum. Je speciálně navržen tak, aby uspokojoval nároky na výživu a životní styl dospělých až do 50ti let věku. Centrum je kompletní multivitamín navíc s luteinem pro zdravé oči. Tento přípravek je k dostání v naší on-line Lékárně.
Medispot doporučuje
Další články na podobné téma
Napište svůj názor