- A
Nemoci od písmene "A"
- B
Nemoci od písmene "B"
- C
Nemoci od písmene "C"
- D
Nemoci od písmene "D"
- E
Nemoci od písmene "E"
- F
Nemoci od písmene "F"
- G
Nemoci od písmene "G"
- H
Nemoci od písmene "H"
- CH
Nemoci od písmene "CH"
- I
Nemoci od písmene "I"
- J
Nemoci od písmene "J"
- K
Nemoci od písmene "K"
- L
Nemoci od písmene "L"
- M
Nemoci od písmene "M"
- N
Nemoci od písmene "N"
- O
Nemoci od písmene "O"
- P
Nemoci od písmene "P"
- Q
Nemoci od písmene "Q"
- R
Nemoci od písmene "R"
- S
Nemoci od písmene "S"
- T
Nemoci od písmene "T"
- U
Nemoci od písmene "U"
- V
Nemoci od písmene "V"
- W
Nemoci od písmene "W"
- X
Nemoci od písmene "X"
- Y
Nemoci od písmene "Y"
- Z
Nemoci od písmene "Z"
Tuky z ryb prý chrání srdce
Vydáno: 19.12.2011 07:54
, Autor: ČTK
Schopnost multivitamínů chránit srdce vědecké studie jednoznačně nepotvrzují, ale věda si stojí za tím, že vitamín D a rybí tuk to dokážou.
související témata:
Srdce
|
Zdravá výživa
|
Infarkt myokardu (srdeční mrtvice)
|
Kardiovaskulární onemocnění
Dariush Mozaffarian z Harvardské univerzity, jehož citoval list The Canadian, tvrdí, že rybí tuk se při klinických testech jako jediný z potravinových doplňků trvale ukazuje jako účinná ochrana před úmrtím u osob trpících nemocemi srdce.
Obsahuje nenasycené mastné kyseliny omega-3 schopné stabilizovat elektrický systém srdce, snižují krevní tlak a množství tělesného tuku, zpomalují ucpávání cév a brání tvorbě otoků. U pacientů trpících srdečními poruchami je rybí tuk účinnějším prostředkem prevence úmrtí než statiny, podávané ke snížení hladiny cholesterolu.
Studie také prokazují význam vitamínu D jako prostředku schopného oddálit symptomy stárnutí. Jeho nedostatek až o 80 procent zvyšuje riziko cukrovky a onemocnění periferního cévního systému. O vitamínu D se mluví jako o vitamínu slunečního světla, protože vystavení slunci podporuje jeho produkci v těle.
Z několika velkých studií provedených v Evropě vyplývá, že tento vitamín také udržuje v kondici mozek. Jedna z nich, která sledovala 3300 evropských mužů ve věku od 40 do 80 let, prokázala souvislost mezi nedostatkem vitamínu D a zpomalením mentální energie, omezením poznávacích funkcí a snížením koncentrace. Její výsledky byly publikovány v Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry.
Kromě jiného se v ní ukázalo, že konzumenti vyšších dávek vitamínu D uspěli v poznávacích testech. Pro vysvětlení přesných příčit této souvislosti je třeba další výzkum. Autoři odmítli z výsledků vyvodit, že by vitamín D mohl být považován za prostředek, který může léčit symptomy související se stárnutím mozku. Jiné studie ukazují také na to, že jeho nedostatek souvisí s výskytem deprese.
Zdroj: ČTK
Medispot doporučuje
Další články na podobné téma
Napište svůj názor