Káva může podle studií seniorům prospět


Vydáno: 01.11.2011 16:09 , Autor: ČTK

I když senioři mívají z kávy mnohdy obavy, nejnovější studie potvrdily, že jim tento nápoj může zdravotně prospět.

související témata: Zdravá výživa | Od 55 let

Lékárna PPZdraví - článek

zeny-v-kavarne-s-hrnkem-kavy.jpgPodle odborníka na zdravou výživu a odborného garanta Institutu kávy Pavla Kohouta z Fakultní Thomayerovy nemocnice káva zlepšuje paměť a snižuje riziko mozkové mrtvice. Kohout zároveň upozornil, že účinky kávy se projevují u každého individuálně.

"Při posuzování prospěšnosti či škodlivosti kávy musí být zohledněn zdravotní stav, množství vypitých šálků či druh káv," řekl Kohout. Za zdraví prospěšné považuje tři až pět šálků kávy během dne, celkový obsah kofeinu by neměl přesáhnout 300 miligramů.

Vliv konzumace kávy na četnost mozkové mrtvice zkoumala studie, která byla zveřejněna letos. Sledovala v letech 1996 až 2010 téměř 500.000 účastníků a více než 10.000 případů mozkové příhody. "Bylo zjištěno, že u konzumentů kávy je v průměru o 15 procent menší riziko vzniku mozkové příhody než u těch, kdo kávu nepijí. V případě, kdy konzumace byla dva šálky denně, kleslo riziko o 14 procenta, při vypití tří až čtyř šálků pak o 17 procent," upřesnil Kohout.

Jiná studie se 4000 účastníky nad 65 let ukázala, že u žen klesají mozkové funkce méně, pijí-li pravidelně kávu nebo čaj. Jejich paměť a schopnost soustředění se tedy zlepšuje.

Káva podle jiné studie také zvyšuje ochranu před Alzheimerovou chorobou. Experti z Floridy objasnili pozorování, že se u pijáků kávy tato vážná nemoc vyskytuje méně často než u lidí, kteří kávu nepijí. Studie potvrdila výsledky dřívějšího výzkumu, podle kterých je za tuto ochranu zodpovědný kofein, protože snižuje tvorbu bílkoviny zvané beta-amyloid. V kávě je látka, která spolu s kofeinem zvyšuje tvorbu růstového faktoru, ten brání rozvoji Alzheimerovy nemoci a zlepšuje paměť.

Zdroj: ČTK

Průměrné hodnocení 86%
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5
Hodnotilo 44 čtenářů.
Ohodnoťte článek
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5

Medispot doporučuje

Další články na podobné téma

Napište svůj názor

Poslední příspěvky:
1.11.2011 20:13:16 .
zajímavé zjištění
radka5
1.11.2011 17:17:56 ...
Denně piji 2-3 šálky kávy, takže perspektiva dobrá :)
Jarmila
1.11.2011 17:06:23 -
Čaj piji, ale s kávou se musím polepšit.
Bobina
Vstup do diskuse
Novinky





Odeslat
Přihlášení
Testování
zdravy zivotni styl

Provozováno na publikačním systému nxCMS | Vyrobil: nexum Trilog