Umírněné pití piva může ženám zpevnit kosti


Vydáno: 06.03.2010 09:38 , Autor: ČTK

Španělští vědci zjistili, že ženy pravidelně pijící pivo mají lepší hustotu kostí než ženy, které se tomuto nápoji vyhýbají.

související témata: Osteoporóza | Ženy | Anatomie, lidské tělo | Alkohol, alkoholismus

Lékárna PPZdraví - článek
pivo.jpgOdborníci ale zároveň upozorňují, že na lepší stav kostí mají vliv spíš rostlinné hormony obsažené v pivu než alkohol. Varují také, že pití více než dvou jednotek alkoholu denně naopak zřejmě kostem škodí. Standardně se za jednotku alkoholu považuje třetinka piva, 1,5 decilitru vína nebo 40 ml destilátu.

Ženy po menopauze často trpí osteoporózou, což je onemocnění kostní tkáně vedoucí ke zvýšené křehkosti kostí. Vědci hledají látky, které by mohly pomoci ženám udržet si pevné kosti i ve vysokém věku.

Autoři studie z univerzity ve španělském Caceresu upozorňují, že nedoporučují nikomu pít pivo na podporu zdravých kostí. Na druhé straně ale zdůrazňují, že fytoestrogeny obsažené v pivu si zaslouží další výzkum.

Do studie zahrnuli 1700 žen s průměrným věkem 48 let a ultrazvukem změřili hustotu kostí u prstů. Výsledek porovnali s dalšími faktory, jako je váha, věk a pití alkoholu.

Zjistili, že ženy zařazené do kategorie "lehkých" nebo "umírněných" pivařek,
to znamená že nepily týdně více než 280 gramů alkoholu, což se rovná pěti jednotkám týdně, měly mnohem lepší hustotu kostí než ženy, které alkohol nepily vůbec.

Jejich zjištění odpovídá dřívějším výzkumům, které dospěly k závěru, že pití v průměru osmi jednotek alkoholu týdně může být zdraví prospěšné.

Upozorňují ale zároveň, že hranice mezi "zdravou" a škodlivou dávkou alkoholu může být velmi jemná. Doktorka Claire Bowringová z britské společnosti pro osteoporózu tvrdí, že i když výsledky nové studie odrážejí závěry předchozích prací, nelze v konečném důsledku doporučovat ženám zvyšovat dávky alkoholu. "Nízké dávky alkoholu mohou mít mít příznivý vliv na stav kostí, ale vyšší dávky naopak vedou ke snížení pevnosti kostí. Více než dvě jednotky alkoholu denně zvyšují riziko lámavosti kostí. Je třeba také brát v úvahu další zdravotní rizika spojená s pitím alkoholu."

Zdroj: ČTK
Průměrné hodnocení 71%
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5
Hodnotilo 141 čtenářů.
Ohodnoťte článek
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5

Medispot doporučuje

Další články na podobné téma

Napište svůj názor

Poslední příspěvky:
15.9.2010 10:29:04 Re: Umírněné pití piva může ženám zpevnit kosti
také si myslím, ale nic se nesmí přehánět
aleš715
21.6.2010 10:05:27 pivečko
po dobrém obědě - to je supeer. Jenom jak se říká - pivo dělá hezká těla.
aknela11
13.5.2010 10:23:43 -
k dobrému obědu pivko bodne
radka5
28.4.2010 21:20:24 v létě
když je horko, tak si občas pivko ráda dám..
Jára
7.4.2010 18:02:51 pivo
vím, že pro mnohé asi nepochopitelné, ale prostě mi nechutná.
Martina2
3.4.2010 19:46:39 Re: ...
Děláte chybu. Skělé zejména po jídle. Sklenička piva perfektně nastartuje trávení.
gajda61
3.4.2010 19:45:33 ...
A pak že není zdravé.
gajda61
30.3.2010 10:11:17 pivečko !
pááni , a já ho tak zavrhovala, no hned jdu koupit jedno, po obědě si teda dám..
lenkakrenek
25.3.2010 9:53:58 já jsme
pivo přestala pít, ale když je to takhle, tak si teda občas nějaké dám : )
jitka355
16.3.2010 13:34:02 pivo
pivo vůbec nemusím, ale přítel ho rád, takže je ve výhodě =)
evalf
Vstup do diskuse
Novinky





Odeslat
Přihlášení
Testování
zdravy zivotni styl

Provozováno na publikačním systému nxCMS | Vyrobil: nexum Trilog