Vysoká konzumace kávy snižuje riziko rakoviny prostaty


Vydáno: 22.05.2011 13:48 , Autor: Famous

Nadměrná konzumace kávy sice může mít řadu neblahých vlivů na zdraví, podle nové studie z Harvardu ale přesto může zvláště pánům prospívat. Snižuje totiž riziko rakoviny prostaty.

související témata: Zdravá výživa | Muži | Rakovina prostaty

Lékárna PPZdraví - článek

glu30bfb9_kava.jpgZbytněním předstojné žlázy po pětačtyřicátém roce života trpí každý druhý muž.

Přitom zbytnění prostaty je jedním z rizikových faktorů pro rozvoj rakoviny.

Šest šálků denně sníží riziko o pětinu 

  • při konzumaci kávy v dávce šest šálků denně, což se považuje už za nadměrné množství, se sníží riziko rakoviny prostaty o pětinu
  • ale významnější je fakt, že mezi pijáky kávy je mnohem méně smrtelných případů tohoto onemocnění ve srovnání s těmi, kteří kávu nepijí vůbec

Pijáků kávy umírá o 60 procent méně 

  • podle studie z Harvardu umírají na rakovinu prostaty konzumenti kávy o 60 procent méně než muži, kteří kávu nepijí vůbec

Vztah mezi konzumací kávy a sníženým rizikem rozvinuté rakoviny prostaty je biologicky věrohodný,“ tvrdí autorka studie Kathryn Wilsonová.

Mužům, kteří kávu nepijí, by ale její nadměrnou konzumaci rozhodně nedoporučila.

Zdroj: www.novinky.cz

A kolik vypijete kávy vy, pánové? 

Průměrné hodnocení 84%
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5
Hodnotilo 80 čtenářů.
Ohodnoťte článek
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5

Medispot doporučuje

Další články na podobné téma

Napište svůj názor

Poslední příspěvky:
26.5.2011 11:18:58 ---
Tyhle výzkumy jsou pro mne divné. Budu pít více kavy a nebudu mít prostatu, ale zase budu mít tlak...
damami
23.5.2011 9:40:32 ...
ja teda vypiju tak 2-3 tydne
Nenulda
23.5.2011 8:35:12 .
já vypiji 2 až 3 kávy denně,ale jsem žena
radka5
23.5.2011 8:30:05 kava
Tak tomuhle bych zase tak moc nevěřila,i když to co dříve se považovalo za špatný, dnes se přichází...
lenkakrenek
22.5.2011 20:36:08 Re: ...
Také nevěřím, ale pokud je to tak, pak by to pro muže bylo jen dobře.
janickakocourkova
22.5.2011 20:35:36 Káva
Pokud bych byla mužem, což nejsem, ale pokud bych byla, byla by to pro mne velmi dobrá zpráva,...
janickakocourkova
22.5.2011 18:01:04 ...
Já osobně výzkumům tohoto typu moc nevěřím, ale jestli je to pravda, pak je to pro milovníky kávy...
ginebra
Vstup do diskuse
Novinky





Odeslat
Přihlášení
Testování
zdravy zivotni styl

Provozováno na publikačním systému nxCMS | Vyrobil: nexum Trilog