Zvládat předvánoční stres pomáhá lidem káva


Vydáno: 20.12.2011 09:54 , Autor: ČTK

Zvládat předvánoční stres pomáhá lidem podle odborníka na zdravou výživu Pavla Kohouta káva.

související témata: Zdravá výživa | Stres

Lékárna PPZdraví - článek

zeny-v-kavarne-s-hrnkem-kavy.jpgKohout působí ve Fakultní Thomayerově nemocnici a je garantem Institutu kávy. Pokud je káva bez cukru a mléka, nemá žádné kalorie, je tedy podle něj ideální součástí jídelníčku.

"Díky vysokému obsahu antioxidantů a síle kofeinu se zvyšuje bdělost, pozornost, logické myšlení a celková fyzická a psychická výkonnost. V hektické době příprav na vánoční svátky je to přímo balzám," řekl.

Odkázal přitom na zjištění Alberta Ascherii z Harvardské univerzity. Pravidelná konzumace čtyř šálků kávy denně může podle jeho výzkumu snížit o 20 procent riziko deprese. Pokud se pije černá a hořká, nemá žádné kalorie - mohou ji tedy bez obav pít ženy i při předvánočním pečení a vaření, káva jim kila navíc nepřidá.

Kávu mohou podle Kohouta pít v malém množství i těhotné a kojící ženy. "Studie prokázaly, že malé množství kávy v těhotenství, do 150 miligramů denně, nemá negativní vliv na vývoj plodu či případný vznik komplikací," uvedl lékař.

Při kojení je podle něj povolena dávka 200 miligramů denně. Podle výboru pro léky při americké akademii pediatrů je kofein látkou, která u kojících žen v určitém množství nemá negativní vliv na mateřské mléko, tedy ani na kojence. Doporučeny jsou dva až tři šálky denně. Těhotným a kojícím radí Kohout jako vhodnou variantu kávu bezkofeinovou.

Antioxidanty obsažené v kávě snižují podle dalších studií ukládání cholesterolu do cév a mohou omezit riziko některých nádorových onemocnění. "Káva má díky skupině antioxidačních látek podobně příznivé účinky jako zelený čaj nebo červené víno," shrnul Kohout.

Zdroj: ČTK

Průměrné hodnocení 85%
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5
Hodnotilo 47 čtenářů.
Ohodnoťte článek
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5

Medispot doporučuje

Další články na podobné téma

Napište svůj názor

Poslední příspěvky:
22.12.2011 20:46:58 u
trocha kavy ...
MAJA53
20.12.2011 21:40:55 u
u mě od té doby co máme kapsle dolce je to káva,čoko už nepotřebuju
pefekacl
20.12.2011 20:44:52 Re: Káva?
Pavlo, z občasného snězení čokolády cm v pase nenarostou. Pokud je navíc pohybová aktivita.
kmotra
20.12.2011 19:04:43 -
No a já jsem někde jinde četla. že pití kávy v těhotenství a při kojení způsobuje hyperaktivitu.
Lilia-na
20.12.2011 14:11:05 Káva?
Lidé kteří pijí kávu si i zachovávají vpodstatě čilejší mozkové buňky.Nevím proč,ale zahánějí různé...
Bábina
20.12.2011 13:46:06 .
na kafe bych se určitě nespoléhala, raději kousek čokoládky...
kapkamore
20.12.2011 12:42:44 -
A mně zas čokoláda.
Bobina
Vstup do diskuse
Novinky





Odeslat
Přihlášení
Testování
zdravy zivotni styl

Provozováno na publikačním systému nxCMS | Vyrobil: nexum Trilog