Selen může chránit před rozvojem cukrovky
Vydáno: 30.01.2011 18:04
Nová odborná studie odhaluje překvapivé zjištění.
související témata:
Léky, potravinové doplňky, vitamíny
|
Chronické nemoci
|
Muži
|
Vitamíny

Podle posledních lékařských výzkumů
mají starší muži s vyššími hladinami selenu v krvi nižší riziko rozvoje poruch metabolismu glukózy, a tedy i cukrovky. Tyto závěry vycházejí ze studie francouzských lékařů provedené na téměř 1200 Francouzích sledovaných po dobu 9 let.
Ochranný účinek vyšších hladin selenu byl ovšem
pozorován pouze u mužů a nikoli u žen, důvody pro tento rozdíl nejsou jasné. Podle autorů výzkumu je možné,
že ženy jsou obecně zdravější a mají lépe nastavenou obranu proti tzv. oxidačnímu stresu, než je tomu u mužů.
Výsledky je nicméně nutné brát pouze jako předběžné a musí být potvrzeny dalšími výzkumy.
Zdroj: časopis Nutrition and Metabolism, březen 2010
Medispot doporučuje
Další články na podobné téma
Napište svůj názor