- A
Nemoci od písmene "A"
- B
Nemoci od písmene "B"
- C
Nemoci od písmene "C"
- D
Nemoci od písmene "D"
- E
Nemoci od písmene "E"
- F
Nemoci od písmene "F"
- G
Nemoci od písmene "G"
- H
Nemoci od písmene "H"
- CH
Nemoci od písmene "CH"
- I
Nemoci od písmene "I"
- J
Nemoci od písmene "J"
- K
Nemoci od písmene "K"
- L
Nemoci od písmene "L"
- M
Nemoci od písmene "M"
- N
Nemoci od písmene "N"
- O
Nemoci od písmene "O"
- P
Nemoci od písmene "P"
- Q
Nemoci od písmene "Q"
- R
Nemoci od písmene "R"
- S
Nemoci od písmene "S"
- T
Nemoci od písmene "T"
- U
Nemoci od písmene "U"
- V
Nemoci od písmene "V"
- W
Nemoci od písmene "W"
- X
Nemoci od písmene "X"
- Y
Nemoci od písmene "Y"
- Z
Nemoci od písmene "Z"
Kiwi možná dokáže upravit vysoký krevní tlak
Vydáno: 18.11.2011 12:18
, Autor: ČTK
Konzumace jednoho jablka denně určitě zdraví prospívá, ale kiwi je možná ještě lepší.
související témata:
Zdravá výživa
|
Vysoký krevní tlak (hypertenze)
Tři kusy kiwi denně dokážou snížit krevní tlak. Vyplývá to ze studie, kterou tento týden její autoři představili v Orlandu na setkání členů amerického sdružení pro srdeční choroby.
Vysoký krevní tlak se považuje za rizikový faktor onemocnění srdce, což je nečastější příčina úmrtí lidí.
Vlivem konzumace kiwi se zabývali v osmitýdenním výzkumu vědci pod vedením Metta Svendsena z univerzitní nemocnice v Oslu. Zúčastnilo se jí 118 lidí, kterým bylo v průměru 55 let a jimž byly naměřeny mírně zvýšené hodnoty tlaku.
Lékaři účastníky rozdělili na dvě skupiny. První do svého jídelníčku přidala tři kiwi denně, druhá pojídala jedno jablko. Je známo, že kiwi, s chlupatou slupkou a jasně zelenou dužinou, obsahuje účinný antioxidant lutein.
Při přeměření tlaku po osmi týdnech se zjistilo, že pojídačům kiwi klesl systolický tlak, tedy nejvyšší hodnota tlaku krve v cévách, v průměru o 3,6 milimetru rtuťového sloupce. Diastolický tlak byl u této skupiny také nižší, ale v tomto případě není jasné, jaký vliv by na to mohla mít konzumace kiwi. Autoři studie doporučují zopakovat výzkum na větší skupině.
Zdroj: ČTK
Medispot doporučuje
Další články na podobné téma
Napište svůj názor