Nedostatek zeleniny způsobuje u dětí nebezpečné zácpy


Vydáno: 17.03.2011 16:09 , Autor: Bohumila Kunertová

Bohatá a pestrá strava je velmi důležitá nejen v dospělosti, ale především při vývoji v dětství.

související témata: Zdravá výživa | Děti | Zácpa

Lékárna PPZdraví - článek

48b_2.jpgJe proto více než dobré, když se v jídelníčku dětí objevuje i dostatek ovoce a zeleniny, a nezbytností je i pravidelný pitný režim.

Pokud vaše dítě zelenině příliš neholduje, je totiž vystaveno až třináctkrát častěji riziku zácpy.
 
Pravidelný pitný režim by měl být nejen u dětí, ale i u dospělých nezbytnou pravidelností.

Pokud například nevypijete maximálně dvě sklenice vody, výrazně zvyšujete kromě jiného i riziko, že se u vás v brzké době objeví zácpa, cituje server Daily Mail.

Podstatným faktorem, který ovlivňuje výskyt zácpy, je konzumované množství ovoce a zeleniny.

Jednoduše by se dalo říci, že zácpa je stav, kdy nastává problém s pravidelným vyprazdňováním, často se jedná o velmi bolestivý stav.

Pokud není dlouhodobější zácpa léčena, může vést až k vážné střevní obstrukci.

Bohužel v dnešní době je stále více běžné, že se u řady dospělých i mnohých dětí místo zdravé stravy objevují tučná jídla a nadměrné množství sladkostí a sladkých nápojů.

Jeden z posledních průzkumů, stejně jako velká řada jiných před ním, měl proto zjistit, jaké jsou běžné stravovací návyky u dětí.

Zácpa ohrožuje stále více dětí 

Lékaři Moon Fai Chan z Národní univerzity v Singapuru a Yuk Ling Chan z Polytechnické univerzity v Hong Kongu studovali stravovací návyky u 383 dětí ze základních škol v Hong Kongu.

Z jednotlivých testů bylo zjištěno:

  • sedm procent dětí ve věku 10 let trpí takzvanou funkční zácpou, což je zácpa bez jakýchkoli fyzických či fyziologických příčin
  • u dětí, které nemají příliš v oblibě ovoce a zeleninu, bylo zjištěno až 13krát vyšší riziko, že budou trávit nadměrný čas s problémy na toaletě
  • děti, které nepijí dostatečné množství tekutin, jsou osmkrát více ohroženy, než děti s dostatečným pitným režimem

Jak podotkl doktor Chan, řada studií prokázala, že funkční zácpa je problémem stále většího množství dětí školního věku.

"Zácpa má velmi vážné důsledky, může způsobovat řadu stresujících situací i fyzických problémů, nastat mohou i problémy ve škole, nezřídka bývá u dětí sníženo sebevědomí i sociální interakce," dodal Chan.

Vědci doufají, že výsledky testů napomohou větší informovanosti veřejnosti o problémech se zácpou. A to nejen mezi dětmi, ale i mezi jejich rodiči.

Zdroj: www.novinky.cz

Marcela doporučuje

Při akutní zácpě doporučuji přípravek Psyllium, který dokáže již po několika dnech užívání navodit správnou hustotu stolice. Tento přípravek si můžete zakoupit v naší on-line Lékárně.

Průměrné hodnocení 83%
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5
Hodnotilo 91 čtenářů.
Ohodnoťte článek
1 z 5 2 z 5 3 z 5 4 z 5 5 z 5

Medispot doporučuje

Další články na podobné téma

Napište svůj názor

Poslední příspěvky:
20.4.2012 13:39:38 zácpa
zácpa toto je pro paní, jejíž dcerka má zácpu.Přečtěte si, prosím, článek od MUDr. Lukeše z...
jarča
19.3.2011 11:38:11 .
u nás se moc o zelaninu nestojí.Ale se zácpou problém nmáme
radka5
18.3.2011 13:35:41 zácpa
Nejmladší dcera v dětství zeleninu nechtěla vůbec, teď si sama od sebe už několik let denně...
ginebra
18.3.2011 12:54:47 ------------------
Píše se o mladých maminkách, které nepochopily význam dětské stravy.Myslím si o tom své.Pokud...
Marťouš
18.3.2011 9:43:13 -
Mladé maminky stále nepochopily, že strava hotová (dětské přesnídávky ve skleničce obohacené...
verynka
17.3.2011 22:00:05 --
Naše děti mají zeleninu hrozně rády, nikdy jsme naštěstí neřešily problém jménem zácpa.
damami
17.3.2011 19:28:22 -
Jistě nevhodné stravování a nedostatek tekutin mohou způsobovat vleklou zácpu.
Bobina
17.3.2011 18:33:01 zácpa u dětí
V současné době se o tomto problému začalo více mluvit. Vliv zeleniny, ovoce a pitný režim je...
Jarmila
17.3.2011 17:38:50 zelenina
Zelenina má hlavně pro dětská střeva příznivý účinek.
saskijka
17.3.2011 17:11:51 aaaaa
zácpa dokáže nepříjemně potrápit. Pitný režim a kladba stravy má určitě velký vliv
mirekb
Vstup do diskuse
Novinky





Odeslat
Přihlášení
Testování
zdravy zivotni styl

Provozováno na publikačním systému nxCMS | Vyrobil: nexum Trilog